Een eenheid vinden

Scoutseenheden zijn de lokale groepen die scouting leven inblazen in een wijk of een dorp.
Je kunt je heel gemakkelijk inschrijven bij Les Scouts:

• Ofwel ken je een leid(st)er of een eenheidsleid(st)er en contacteer je die persoon direct (door je voor te stellen op de volgende vergadering, telefonisch of per mail).

• Ofwel weet je niet tot wie je je moet richten en contacteer je de federatie: [email protected] of 02.508.12.00. Wij helpen je om een eenheid in de buurt te vinden en brengen je in contact met de eenheidsleid(st)er.

Trouvez votre unité

Cette carte reprend l’ensemble des unités affiliées à la fédération Les Scouts. Les autres mouvements de jeunesse belges vous communiqueront les coordonnées des groupes affiliés chez eux.
Hoeveel kost het?

De jaarlijkse federale bijdrage bedraagt ongeveer 45 euro en omvat een burgerlijke aansprakelijkheids- en lichamelijke ongevallenverzekering. Aan dit bedrag wordt meestal nog een bijdrage voor de werking van de eenheid toegevoegd. De prijs van het kamp komt er ook nog bij (ongeveer 10 euro per dag).

DE SOLIDARITEITSBIJDRAGEN

De solidariteitsbijdrage is een verminderde bijdrage die de mogelijkheid biedt om aan een verminderde prijs volledig lid te worden van de federatie en de eenheid. Contacteer de eenheidsleid(st)er voor meer informatie.

Praktisch

De organisatie van de activiteiten varieert. De vergaderingen kunnen doorgaan op zaterdag of zondag en een halve dag, een dag of het hele weekend duren.

Tijdens schoolvakanties worden minikampen van 2 tot 4 dagen georganiseerd en tijdens de zomervakantie een groot kamp van één tot twee weken.